Family Wall Hanger

 
 
Hi everyone and happy Tuesday :)
Today I'm sharing a wall hanger with our Family name on it. This was my final round entry for the Spellbinders call where I was asked to create a "mixed media" or "altered" project using specific dies, they sent me.  The wall hanger base in the background was die cut from metal foil, the butterfly was cut from vellum, everything else was cut from patterned papers and then altered with various acrylic paints and Glimmer Mists.
It seems like the decision makers thought this project was "not good enough" (at least I was not chosen for their team) - but I don't care, because I like the result although :-)
 
Hallo zusammen und Euch allen einen wunderschönen Dienstag :)
Heute möchte ich Euch einen Wandhänger mit unserem Familiennamen zeigen.
Diesen habe ich für die Finalrunde beim Spellbinders Contest gemacht wo die Aufgabe war ein "Mixed Media" oder "Altered" Projekt mit vorgegebenen Stanzen, die sie mir gesendet hatten, anzufertigen.
Die Basis wurde aus Metallfolie gestanzt, der Schmetterling aus Vellum und der Rest ist aus gemustertem Papier gestanzt und wurde dann kräftig mit Acrylfabren und Glimmer Mists gealtered.
Es hat den Anschein als hätten es die Entscheidungsträger als "nicht gut genug" befunden (zumindest bin ich nicht für das Team gewählt worden) aber das ist mir eigentlich ziemlich egal, denn mir gefällt das Ergebnis trotzdem :-)

here's another picture of it with better lighting (this one was my entry picture)
hier noch ein Foto mit besseren Lichtverhältnissen (dieses war auch das Bild, das ich eingereicht habe)


project recipe:
  • patterned papers - Carta Bella, Bo Bunny
  • coloring media - various inks, acrylic paints, Glimmer Mists
  • others - American Crafts golden glitter alpha stickers, metail foil, clear rhinestones, green + bronze pearls, Spellbinders dies + embossing folder, green seam binding, dimensional foam adhesive

Follow me:
follow me on bloglovin' get updates via email
 
~°~ Thanks for visiting my blog ~°~
Sylvia


 

 

10 comments:

  1. Wow, what a beautiful family keepsake!! Ich liebe alles! Wunderscheon, Sylvia!

    ReplyDelete
  2. Ich musste mir die Augen reiben ob das wirklich Dein Blog ist.... kein CAS! Und da Du mich kennst, weisst Du wie sehr mir das gefällt, DAS ist genau meins, schade dass nicht "Born" darauf steht. Supergenial, ein Traum! Dicker Butz, Bärbel

    ReplyDelete
  3. BRAVO, Sylvia!!!!! Das ist ein Kunstwerk!

    ReplyDelete
  4. Stunning creation, this would fit with our Ribbon and Pearls, challenge at Crafting Musketeers, which is going live at Midday, pop over and join us xxx

    ReplyDelete
  5. WOW!! This is GORGEOUS, girl!!!

    ReplyDelete
  6. This is so beautiful.

    Hugs Riet.xx

    ReplyDelete
  7. This is gorgeous and their loss is all I can say!!

    ReplyDelete
  8. I thought it was foil/metal for the back piece. Love it!

    ReplyDelete
  9. This is gorgeous! It's sure to be a family heirloom. I love this!

    ReplyDelete

Thanks for taking the time to leave a comment! I hope to see you again, soon :)
Sylvia xx